Veelgestelde vragen

De reden en situaties lopen uiteen. Je kunt mijn hulp inschakelen wanneer je bijvoorbeeld:
  • het overzicht kwijt bent
  • moeite hebt structuur aan te brengen in je huis(-houden), administratie of op het werk
  • graag met een deskundig en onafhankelijk persoon wilt opruimen
  • een achterstand hebt opgelopen in je huis of administratie (door ziekte, life-event, depressie, burn-out)
  • je leefomgeving aan wil passen aan wie je nu bent en een frisse start wil maken
  • behoefte hebt aan reflectie, inzicht en overzicht (privé en zakelijk)
Herken je je niet in bovenstaande? Twijfel niet om me te bellen en jouw situatie voor te leggen.
Nee hoor, dat is zeker niet nodig. Wanneer je al een beetje het gevoel krijgt dat je grip op zaken verliest, kun je me inschakelen. We kunnen dan juist een achterstand voorkomen. Schaam je vooral niet voor je situatie. Het is juist een positieve stap om te gaan voor een makkelijker, overzichtelijker en aangenamer leven! Je hoeft écht niet alles alleen te doen. Ook kun je mijn dienst zien als een cadeau aan jezelf, als een soort van personal lifestyle. Aan de slag met het opruimen en opschonen van je leefomgeving. Net zoals naar yoga of een pedicure gaan. Als een investering in jezelf.
Je kunt telefonisch of per mail contact met me opnemen. We bespreken dan jouw situatie waarvoor je mijn hulp als organizer in wilt schakelen en hoe ik je kan helpen. Tijdens de werkafspraak, die bij jou thuis of op het werk volgt, gaan we aan de slag. Volgens een vooropgesteld stappenplan werken we gericht naar het gestelde doel. We werken samen, en alles wat we bespreken of wat ik zie, is vertrouwelijk. Ik beslis niets en doe ook niets weg. Het gaat om jou, en jouw doelen. Door het stellen van gerichte vragen, help ik je bij het maken van beslissingen. Ik geef je inzichten en bedenk praktische oplossingen die bij jou passen. Samen maken we bijvoorbeeld een ordeningssysteem op maat, dat voldoet aan jouw wensen en eisen, zodat het voor een blijvend resultaat kan zorgen. Als je tussentijds zelf aan de slag wilt gaan, maken we daarvoor een actielijst.
De meeste mensen zijn in staat om zelf op te ruimen, dat klopt. Maar veel mensen weten niet waar ze moeten beginnen en ook niet wanneer en daardoor stellen ze het opruimen soms jarenlang uit. Wanneer ik bij je aanbel, weet je zeker dat er iets gaat gebeuren. Een helpende hand én een stok achter de deur! Het voordeel van mijn beroepsmatige aanpak is dat we sneller en beter het doel bereiken. Als deskundige op het gebied van orde, ben ik objectief en kijk ik met andere ogen naar jouw situatie. Naast het geven van handige tips over logische opruimplekken en opruim-valkuilen, help ik je met het opzetten van een structuur die voor blijvend resultaat zorgt.
Sommige mensen willen liever alleen advies en tips, dan samen thuis aan de slag te gaan. Dat kan natuurlijk ook. Dan nodig ik je uit op locatie waar we de situatie doornemen en een plan van aanpak maken, waarmee je zelfstandig aan de slag gaat. Ik kan je dan periodiek telefonisch coachen. Als het gaat om de administratie en je hebt liever niet dat ik je thuis help, dan kunnen we ook op locatie afspreken en in een aantal uur je administratie op orde brengen.
Nederland, en vanwege mijn woonadres richt ik me voornamelijk op regio Noord-Holland. Reiskosten buiten straal van 30 km vanaf De Goorn, 0,25 p/km.
Ja, dat is mogelijk. Het is wel van belang dat de ontvanger ook werkelijk de hulp van een organizer wil.
Jazeker. Mensen raken soms in een vicieuze cirkel: men functioneert minder goed doordat zaken niet op orde zijn. De organizer helpt het werk weer op de rit te zetten door het aanbrengen van structuur en geeft adviezen m.b.t. het verminderen van werkdruk. Wanneer het gevoel van controle op het werk toeneemt, functioneer je ook beter. Tijdens een burn-out kan ik je helpen met o.a. het creëren van ruimte om je heen zodat je ruimte in je hoofd krijgt

Heb je nog vragen of wil je meer weten? Mail naar mascha@lapienorganizing
Of bel me op 06-10726800